Sunday, May 11, 2008

قطوف في فروة الخاروف لبنت رشد اباظة 2

حكومتنا يا حبيبتنا
قررت الحكومه الحفاظ علي شعبها من اي محاولة للانتحار او الإضرار بالصحة فقامت حكومتنا المصونه اسم النبي حارسها و صاينها بعمل ارتفاع أسعار الجاز و قالت ( يا كلاب -اللي هو الشعب- احنا غلينا الجاز عشان محدش يشربوا و لا يولع في نفسه،،،،و حتي السجاير مضرة للصحة يا حمرة يا كلبييين ،،،و الادوية غالية من زمان لان الدواء فيه سم قاتل )و طبعا احنا بدورنا اتاخد مننا الادوية و سابوا لنا القاتل في أرابيزنا
غاندي بيعادي
فجاة قرر واحد يشبة المرحوم غاندي انه يعدي في اوسع نقطة في شارع صلاح سالم ،،،قرر غاندي المصون انه ينزل رجلة و يرفع ايده و يعدي و اللي ما يعدهوش يقوله ملعون ابوك ابن ،،،،، ما علينا ربنا يلطف بعابيده
أتحسبن انا و لا تتحسبن انت
دي كانت كلمة واحده ست بتحط بنزين للرجل اللي في المحاطه بيشتغل ،،،الرجل بصلها بمنتهي الاسي و كأن ابوه هو السبب في الغلاء ده ،،،بعد كده حطيت انا بنزين و جيت كالعادة اديلة بقشيش بصلي و قال مش كفاية هما هنبقي احنا كمان ،،،و كلمة هما دي كان دولة تانيه مش ناس من مصر،،او عيل صغير بيحكي لامه عن البعبع و مش لاقي اسم فبيقول هما،،بصيتله و قلت له هي جات عليك يا عم خد البقشيش ما تتكسفش

10 comments:

عبدالله said...

ازيك يا جميل عامله ايه
انا سعيد جدا انك لسه بتكتبي كنت افتكرت انك بطلتي من فتره و انا اختفيت من فتره

البوست كلمات قيه زي عادتك بس ده حالنا نعمل ايه دلوقتي علي رايك حتي الانتحار بقي غالي
تحياتي

اسكندراني في الغربة said...

يعني اية بقشيش؟

صوت فيروز said...

و هو يعني ايه انك تقول يعني ايه بقشيش يا اسكندراني؟؟؟؟؟جديدة دي بس تعليق حلو

صوت فيروز said...

عبد الله انت اللي جميل و الله فينك يا ابني انا تعبانه اوي في موضوع علي الله ده لو عندك فكرة قولي

sebofy7alo said...

أول تعليق
فكرة المواضيع المختصرة دي حلوة أوي والأختصار دة فن .
وأسلوبك جميل جدا
حبقى أزورك من الحين الى الأخر
سلام
sEBOFY7ALO

.:.-=- ELGaZaLy-=-.:. said...

كمية التنقلات فى النص رهيبة بجد

عجبتنى فكرة هما اوى...الاكتر ...

الراجل بتاع البنزينة...

اه يا بلد عايزة ولد بس انا مشغول جداا

Soooo said...

طب ماتشوفيلي اي ربع جنيه فكه معاكي
اخوكي بطل يكح من عدم وجود تراب عشان يكحو

الا هما دي .. ضمير عائد على مين؟؟

الحكومه
هما الحكومه اكيد
اكيد هما الحكومه
هما اكيد هما


اتصل بينا على زيرو تسعميه خمس تصفار .. وابقى قابلني لو حد عبرك




سلاموووووووووووز

صوت فيروز said...

سيبوا في حالوا انا مبسوطة جدا ان حد مدونته جامده زيك يجي يزورني ده شرف كبير


سووووو
انت دمك شربات و شكلك هتفضل تقول هما دي كتير
بجد انت فقري اوي و دمك زي العسل
مرسي لك

صوت فيروز said...

عبد الله انت فين يا رجل بجد زعلت لما بطلت تيجي هنا
مستنياك ماتعوقش يا جدع كده

Anonymous said...

اسلوبك جميل والمواضيع روعه
زوريني على مدونتي


http://future-tv-superstar.blogspot.com