Thursday, March 13, 2008

مشاعيري و راحت خلاص 2(اين انا منه)ا


عندما اشعر انه يتمتع بطعم الكلام علي شفتي ,,فياكل ما تقدمه افكاري علي مائدة عقله الذهبي,,,, يشعر بان ادم قد اورثه ما جعله يختلف عن حواء,,,يتمتع برحيق نظراتي و انا مستمعه اليه ,,,يشعر بارتعاش مشاعري و سذاجة افكاري ,,,فيستهين بها في عقلة تاركني مغمورة في حل الغازه ,,, ادور و ادور في طوق حلزوني
اين انا منه



يا سلااااااااااااام قولي يا ست كمان و اشجينا ,,,,

بس عشمكم هيطلع علي مافيش لان مشاعيري كانوا البوست ده و اللي قبليه و بس كده و رجعت تاني زي ما انا

:)

12 comments:

*سمر* said...

ايه الجمال ده :)

لء احنا عايزين مشاعيريك على طول ..علشان تسمعينا الكلام الحلو ده دايما

مصطفى حسان said...

رجعتي زي ما انتي ازاي هاتتحولي واللا ايه ؟؟

واللا المدونة هاتنفجر ؟

بوست هايل

تحياتي

Miso soup said...

Do you really think that males are mentally superior to females?!
Nice post full of hidden emotions.
You did not post any news about your character "علي الله بنت حسب الله", I need to read something to give an openion
your drawing for this character is really amazing, go ahead, do not hesitate, it is not necessary that the first trials are perfect (actually I do not expect that) but this how things are going, most importantly you start and with time it will mature and reach perfection.
start, slow but confident!
Miso Soup

Miso soup said...

sorry, I typed openion instead of opinion in my last reply!
Miso soup

صوت فيروز said...

يا ميسو النبي عربي و مش فارقه و انا مبسوطه بجد كتييييييييير اوي بانك اهتميت بعلي الله ,,,بس علي الله ليها عيله و انا شغاله برسمهم كلهم زيها كده بس المشكله ان الوقت ضيق جدا عندي بس وعد انا مش ناسيه الشخصيه دي
تاني حاجه بجد نفسي حد يكون له في برامج الاطفال و اني اشتغل في الموضوع ده في اي مكان
سواء معدة او مقدمة برامج او حتي اعمل دوبلاج الكرتوون
او ان فعلا اتدرب علي رسم شخصيات الكرتون
مرسي تاني و وجعتلك دماغك

Miso soup said...

يا ستي و الله انا كمان مصري و عربي بس المشكلة اني لما كنت بكتب التعليق كنت مستعجل و لوحت المفاتيح مفيهاش عربي علشان كده استسهلت و كتبت بالانجليزي.
بالنسبة لعلي الله مش لازم ترسمي كل الشخصيات مرة واحده ممكن تكوني فكرة حلقة في دماغك و ترسمي الشخصيات اللي انتي محتاجاها و هكذا
يعني ممكن بمناسبة اليومين دول و عيد الام تكتبي حاجه عن علي الله و امها و ده يكون مدخل يعرفنا بيها و باسرتها .
حقيقي انا معرفش حد في موضوع الكرتون ده لكن لما اجي مصر لو خبطت في حد اكيد هاحاول اقنعه بالفكره بس لازم يكون في حاجه الحد ده يشوفها مش رسم بس لكن اطار عام للشخصيه و يسلام لو فيه حاجة جاهزة
يالا بقي روحي اشتغلي

أحمد سلامــة said...

انا قريت المشاعيريين عشان بس اقولك
ارجعى تاني زي ما انتي
يمكن تكون كلمة غريبة بس
حمدالله عالسلامة

Miso soup said...

ايه يا فيروز؟ مالك بقالك فترة غايبة

صوت فيروز said...

ايه يا سلامه ده ارجع تاني و افضل كده انا رجعت تاني لكن ده مش معناه اني افضل من غير مشاعييييير

ميسو و الله يا ابني الدنيا تلاهي او ملاهي مش فارقه بس بجد مطحونه اليومين دول
و في بوست في دماغي عماله انحت فيه و الله المستعان يا ميسو بيه

Diyaa' said...

مصائب قوم عند قوم
اهو الواحد يقرا المشاعير دي ويتبسط منها وإنتي أصلاً كاتباها ومش مبسوطة منها والحيرة دي أتمني تكون فعلاً اختفت ومشاعيرك الجاية تكون في الجون بقي عشان شكلك زهقتي من الآوت
ونصيحة بخصوص الكارتون
انسي إنك تمشي في سكة رسمي لو عرفتي توصلي..هتلاقيكي مزنوقة في خانة الروتين وخانة الإعلام الموجه ..حاولي تجربي تدوري علي سايت معروف بنشر الكوميكس..وفي نفس الوقت جربي يمكن ربنا يوفقك وحد ينشرلك ولو تقدري تتفرغي لدراسة الفن ده يبقي أحسن لأن واضح من الرسمة إنك موهوبة :)
تحياتي
سلام

صوت فيروز said...

ضياء,,,,انا قريت كل تعليقاتك الجميله انا حسيت يا عيني انك تعبت اصلا لانك شكلك قريتهم ورا بعض,,,مبسوطه اوي انك سبت تعليق في كل بوست انت قريته ,,,,اما بالنسبه للمشاعير فانا الحمد لله كويسه لان اعرف اني بكتب بعد ما بخرج من الحاله اللي انا فيها ,,,يعني اغلب البوست اللي عندي بيكون بعد الحدث بفترة عشان بكون بجد عرفت انا كنت فين من التجربه
بالنسبه لاسلوبي فانا للاسف مش براجع البوست انا بفضل اكتب لحد ما اتعب و انشرة و خلاص
الكلام بيجي كده يهجم عليك عشان تخرجه من دماغك
بجد مبسوطه من تعليقك اوي و مستنياك ديما هنا

Diyaa' said...

thanx
مش تعبت أوي يعني .في ملحوظة علي الملحوظة اللي فاتت
مش يمكن لأن البنت كتومة أكتر وبيتوتي أكتر فبتبقي التجربة مكبوتة جوه أوي بشكل يخليها أول ما تعرف سكة التدوين وفي الخباثة كده بعيد عن المجتمع اللي عايشة فيه تقوم مفضفضة بكل البخ واللي مش بخ ؟
افتراض بس وبنيته علي عدم المقدرة علي الكتمان إلا فيما ندر أو لأن في حد حقيقي مش افتراضي ممكن يقرا ويكشف المدونة