Thursday, February 14, 2008

طعم الحجات


بص يا سيدي عمرك حسيت بان لكل حاجه طعم ,,,اممممممم طعم ,طعم بجد يعني تحسه كانك بتشربه بتبلعه


انا بقي بحس اوي بطعم الحجات دي ,,,يعني يا سيدي لما تحس بطعم النوم!!!!! امممممممم طعم النوم علي شفيفك يعني بعد ما تصحي الصبح و تغسل وشك و تصالي و تلبس و تروح الشغل و تركن عربيتك و تدخل و تقول السلام عليكم بالعافيه فحد يرد عليك و بعد كده يجرك للكلام


تروح انت بالع ريقك بالعافيه و مبلل شفيفك اللي لو اتكلمت بيهم ممكن يتشققوا او يقعوا ورادد عليه بالعافيه برده سعتها بتحس بطعم النوم علي شفايفك رغم عملية غسل السنان و المضمضه و الوضوء بس انت من جواك دايق طعم النوم حسه مش قادر تصحا ابدا


طعم الاحباط


اممممممممممم ده بقي طعمه مر و رخم رخاااااااامه استغفر الله حاجه تقرف انا سعات بسميه طعم الاجهاض مش الاحباط كنت امبارح في اجتماع و بعدين يا سيدي الشركة بتتباع ,اوم ايه بقي ,الناس اللي بيشتروا شركتنا كل واحد فيهم و لا مؤخذه يعني تحس انه ماسك في ايده خزوق و مخبيه ورا ظهره لاتعرف ايه نوع و شكل و حجم الخزوق!!!! ,,انت طبعا بتبقي عارف انه خزوق هتخده هتخده بس اللي بيقلق نوع الخزوق يعني خزوق بسن فتقدر تقول انه هيدخل واحده واحده ,,,و لا خزوق من غير سن هتلبسه شحط كده مع اني معايا الخزوق بتاعي استخدام شخصي بس نقول ايه بقي مش عارفه بصراحه

المهم نرجع لموضوع طعم الحجات,,,,كنت انا بقول ايه بقول ايه

,,,,ااااااه افتكرت ,,,طعم الاحباط او الاجهاض الاحباط و الاجهاض واحد هو نفس فرحة الام و احساسها بطعم الامومه و ان في حاجه جواها بتتنفس فتحلو الدنيا معها و بعد كده تحس بان الناس اصحاب الخوازيق الثلاثه دبوا ايدهم في احشائها و اخدوا حلمها منها من جواها من بين ضلوعها نزعوه وقتها برده بيبقي ريقك ناشف و طعم المراره في بؤك و لا اجدعها حته لبان دكر مر (ملحوظه انا دقت البان الدكر ده عشان لاقيته عند جدتي بتغليه للكحه و اهي معلومه يمكن تفيدكم)ء


طعم احساسك بانك بتحب من غير ما يكون في حد


ااااااااه هو احساس عامل بالظبط زي الزنجبيل او الحرنكش مش عارفه تعرفوه و لا لأ بس هو في اوله بتحس بحاجه مايعه كده لان حبك مش موجه لحد و بعدين تلاقي طعم لاسعه كده لذيذه لانك بتدوق و لو في خيالك معني الحب في اغنيه, في فيلم, في كلمه حلوه ممكن يكون حد بيقولها لحد تاني (بلوبيف ,,,بلوبيف) في اي بلا ازرق

و بتتمني انك تحس بالطعم ده بس يكون حقيقي مش حرنكش و لا زنجبيل




حسين بطعم كلامي و لا كلامي مباقش له طعم



7 comments:

مصطفى حسان said...

البوست هايل

لازم نحس بطعم كل حاجه

بس ايه الاكتئاب ده ؟؟ مش كده


تحياتي على البوست الرائع

مصطفى حسان said...

بجد بجد حلو طعم الحاجات ده

بس ليه كل حاجاتك طعمها مش حلو

وبعدين انا مش بحب الحرنكش

تحياتي

صوت فيروز said...

ربنا يكرمك يا درش بيه و يكتر من امثالك
اما الحرنكش ماله بس ده حتي يعزك
تحياتي

Diyaa' said...

البوست ليه طعم بس هيجرني لرغي كتير ومحدش ناقصني ولا أنا كمان ناقصني
مش وقت فلسفة
بس في جزئية في البوست حسيت طعمها مش عاجبني
جزئية الخوازيق دي :))
صياغتها تدي علي أكتر من معني

صوت فيروز said...

اكثر من معني!!! غريبه دي! الخوازيق الواحد بيشفها ملهاش غير معني واحد او عندي انا ملهاش غير معني واحد تقدر تقول ان حد لزقك علي قفاك:( سوري يعني بس هي كده ( وما اكتر الخوازيق في حياتنا )عموما و الله مبسوطه من تعليق اوي و بجد رايك عجبني
تحياتي

صوت فيروز said...

اه بالنسبه للفلسفه ما تتفلسف يا سيدي حد منعك ماتخليش نفسك في حاجه

حاسوباتيه said...

حلوه جدا الفكره دي وفعلا كل حاجه ليها طعم كملي وبالتوفيق