Sunday, May 20, 2007

عااااااااااااا مررت لي تاج
الاول فرحت و بعد كده قلت هكتب ايه
بس هكتب
ربنا يخليكي يا لوجي يا حببتشي
بسم الله
أحب شخص الى قلبك في الدنيا؟
و الله مش حد معين لان اللي في قلبي كتير و وقفت كتير قدام السؤال ده
لقيت نفسي هعيط لاني ماقدرتش اجي علي حد من اللي في قلبي
بس توءم روحي هي جدتي
انسان مستعد تضحي بحياتك _ركز في كلمة حياتك_عشانه؟
ابويا
معرفش ليه اول واحد جه علي بالي
و متاكده انه لو شاف ده هيعيط
إنسان كرهته لدرجة الجنون و تمنيت لو تمسك سكينة و تنقض عليه و تغرزها في
قلبه تقتله و تقف تبص على جثته و تشفي غليل قلبك؟
بصراحه مش للدرجه دي, بس كان في واحده ظلمتني اوي
اتمنيت اني اشوف الظلم ده فيها
بس بنساها مش بفتكرها و لا عمري حولت اني افكر في المشهد الدموي ده
لكن ممكن اقول ان كان في ناس كرهتها و كنت عايزه اعضها
ههههههههه
متقولوش مسعوره بس بجد هو ده كان شعوري
ما هو إسم أجمل كتاب كتبه بشرقرأته و محتفظ به حتى الآن
هو مش اجمل كتاب اوي
بس كنت بسرح فيه كتير
زيارة للجنه و النار لمصطفي محمود
جامد اوي
إسم كتاب_كتبه بشر برضه_إنت متعلق بيه و بتقراه كل فترة؟
رباعيات صلاح جاهين
والليلة الكبيره
رغم انها مش من الربعيات
بس بحبها اوي
بحس ان الموسيقي بتاعتها بتبقي جوه دماغي
برده اوليفر تويست
قرتها كتير
و بكذا نسخه و كذا اسلوب
أهم جهاز منزلي متعلق بيه أوبتستخدمه كتيرشىء تحس بالراحة النفسية عندما تنظر إليه؟
ههههههههههههه
مش هتصدقوا ايه هو
هو مش جهاز بالمعني الدقيق
هو اختراع بعشقه
اسمه دش الحمام
ياااااااااه بموت فيه
لما دماغي تبقي هتولع من التفكير
ممكن احط دماغي تحتيه كده و بس
بحس وقتها اني اتولدت من جديد
و فعلا بحس بالراحه النفسيه معه
تاني حاجه مطحنة الفلفل الاسود
بموت فيها
و انا اللي بطحن الفلفل ديما
احساس الفيبريشن بتاع
اززززززززززززز
يجنن فيه زغزغه كده
ههههههههه
شىء تحس بالراحة النفسية عندما تنظر إليه؟
النخله
بحبها و هي عاليا كده
و بتبص برشاقه علي الناس
بحب الورد البلدي الابيض
بموت فيه و ديما بدور عليه بس نادر ما تلاقيه
بحب الصحرا جدا و تموجات الرمل
انا رحاله قديم علي فكره
وبحب بحر مرسي مطروح
مكان تحس فيه بالحنين إلى شىء لا تدري ما هو و ذكريات جارفة إلى لا شىء؟
المكان اللي قاعدت فيه اسابيع معدوده في الجامعه انا و شلة سنه رابعه
عند الشجره المعوجه
مكان تحس بالراحة عندما تدخله؟
هو السؤال كان مفروض يتغير شويه عشان في ناس هتيجي في دماغه حاجه تانيه
هههههههههه
لكن بصراحه هي بلكونه جدتي
وقت الغروب
قدامها شجرة كبييييييييييرة اوي
بتلاقي كل العصافير بتجري و تستخبي جواها
و بيعملو صوت رهيب
بحبها اوي
اجمل مدينة زرتها داخل مصر؟
اسوان
و سيوه
و ديما كنت بقسمهم كده
اجمل سما فيها نجوم هي اسوان بالليل
اجمل قرص شمس ساعة الغروب هي سيوه
اجمل بحر
مرسي مطروح
شخصية كرتونية تحبها؟
ياااااااه
كلهم
احترت اوي في السؤال ده
بس بحب بطوط جدا و اكتر من ميكي بكتير
بطوط ده تحفه
و فيه مني تقريبا لما يتنرفز
بحب جدا الجميله و الوحش
بحب الجميله طبعا
بحس انها انا
بحب جدا شركه المرعبين المحدوده
و بحب البنت اللي فيها الصغيره
دي بقي اكيد بنتي لانها معفرته
نوع هاتفك المحمول؟
و ليه الاحراج ده بقي
مقدرش اقول مقدرش
سرعة بروسيسور جهازك؟
معرفش نسيت
ذاكرة _هارد_جهازك؟
80جيجا
المساحة التي تشغلها المساحة الاسلامية على جهازك؟
برده معرفش
أهم هدف انت واضعه لحياتك الآن؟
الغريب يا بنتي ان هدفنا واحد
اكمل دراساتي العليا
و لو شفتي جازز علي ضروسي هتعرفي اني في مشكله جامده
و نفسي اجيب عربيه اوي
و احفظ قراءن

مواصفات فتى الاحلام بالنسبة لي؟
بجد انت قلتي افكاري او قربتي منها اوي
بس اللي اعرفه اني عمري ما كنت عايزه سوبر مان
يعني عايزه حد شبهي و في نفس الدرجه في كل حاجه و لو اعلا شويه يكون افضل
بس مش اعلا كتير
صف ما يأتى
****************
شعورك لما بتسمع كلمة مصر؟
بموت فيها و عايزه اموت و ادفن في تربها
سعات بعيط موت عشانها و الله
ههههههههه
لدرجة اني مره اتفرجت علي برنامج العاشرة مساء و قاعدت اعيط علي حالها
بشتغل عشانها حاسه اني لو بقيت حاجه ممكن اساعدها
شعورك لما بتسمع كلام عن اليهود؟
بجز علي ضروسي
و ببقي عايزه اقلع البلغه و ادي بيها كل عربي سمح لهم يعملوا فينا كده
شعورك لما بتشوف ضابط شرطة؟
سعات بيصعب عليا, و سعات بحتقره
و مش هفسر
شعورك لما بتشوف الكناس العجوز في الطريق؟
بقول الحمد لله
و مش برمي ورق في الشارع لدرجة ان شنطتي مزبلة
و يا ويل لو حد من اصحابي يرمي ورق في الشارع

أفكارك تجاه شاب ماشي في الطريق يلبس جلابية بيضاء قصيرة و عمامة و له لحية و بجيبه السواك و في يده المصحف؟
بسال سؤال ياتري ايه اللي في دماغه؟؟

إحساس يراودك في اشارة مرور مغلقة بسبب مسئول كبير؟
بتمني اني ابقي مسئول مكانه
عشان مش هعمل كده في الناس

4 comments:

LOJAIN said...

دودو اجاباتك عسل
يابتاعة الفلفل الاسمر يا لاسعة :))
وايه ببقى عايزة اقلع البلغة دى

بتلبسى بلغة يابت
اما تجيبى عربية هاتى لى واحدة معاكى
دانا غلباااااااااااااان

Regards:
Lojain :)

صوت فيروز said...

يخليكي ليا يا لوجي يا اختشي
لولاكي ما كنت طلعت الاسرار الحربيه دي لحد

أُكتب بالرصاص said...

أسمحيلي احييك على اجاباتك


إلحقي..في واحد بيرمي ورقة هناك اهوه

صوت فيروز said...

اسمحلك يا خويا مسمحش ليه
ده حتي وشي احمر من كتر ادبك وجنتلتك


مييييييييييييين ده اللي بيرمي ورق
طب الحق حلق عليه من النحيه دي و انا هكعبله من الناحيه التانيه